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OricJoy : un frontend pour oricutron, avec support joystick/gamepad

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Re: OricJoy : un frontend pour oricutron, avec support joystick/gamepad

Message par Ladywasky le Lun 15 Oct 2018 - 15:46

soft-bug a écrit:
Par contre je suis intéressé de comment faire pour configurer Oricutron pour gérer les joystick, manettes ... comment cela marche ?
Désolée, j'avais zappé ton message.
Pour te répondre : Oricutron ne gère aucun joystick ou manette. Après, si tu passes par mon utilitaire, lui, gère le joystick ou la manette et convertit des ordres "manettes" en appuis de touches sur ton clavier de PC, que windows envoies alors à Oricutron, un peu comme le fait déjà le logiciel Joy2key.

Voici la documentation de OricJoy (readme.txt) :
Code:
Oric Joy v1.4
=============
Oric Joy will permit you to play oric games, with your gamepad
In OricJoy Itself :
- select "D-Pad" (default) if you use the direction pad of a gamepad (the dirrectional cross, such like a vintage nintendo controler)
  or select analog if you use an analog joystick or if you prefer to use the left analog stick of a gamepad.
- If you click once on a game thumbnail, the teaser is displayed in the bottom part.
- Double click on a game to launch it in oricutron.
- In oricutron, if you want to quit, right click with your mouse and select quit in the menu.

In the "games" directory, you will find the game profiles.
- Each profile is a sub-directory.
- The name of the sub-directory will appear in Oric Joy as the name of the game ("4K Kong, Hopper,...")
- in a sub-directory profile, 3 files are required and 1 is optional :
   - command.txt (see details below)
        - a graphic file (for the inlay, name is not important, but the extension CAN BE .jpg, .jpeg, .png or .bmp )
          this file can be a screenshot, or a tape-box-cover scan.
        - a .tap or a .dsk file
        - teaser.txt is a short explanation text about the game, this is an optional file
 
command.txt file
----------------
This file is the most important. It the one that permits to map the Oric keys to your gamepad buttons.
Any ps3 controller will do the job. Mine is a SOG wired gamepad (SOG = "spirit of gamers"). Yeah, it's a crap, but it works.
On the left field, just before the equal sign, you will find the controller buttons you need to map, namely :
  - up,bottom,left,right (D-Pad or Left analog)
  - b1,b2,b3,b4,b5,b6,b7,b8,b9,b10,b11 and b12 (that should be enough, even if technically, it is possible to map 32 buttons).
 
For helping you, see the PS3_controller Button map.jpg file.
Another help is located at the top-left of the Oric joy windows. If your joystick is connected, text boxes representing each controller button will show up in red.

In the right field (after the equal sign), you will provide...
    ... either one of those Special keys :
   up
   down
   left
   right
   space
   del
   ctrl
   return
   shift (stands for left shift)
   lshift (left shit)
   rshift (right shift)
   esc

  ...or one single char:
      Without quote just after the equal sign, namely :
        - numbers : 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
        - alphabet : a,b, .., z
        - special chars corresponding to each key of the oric keyboard : [ ] ; : ' " , < . > / and ?

  ...specials
      - keepdown=0 (default)/keepdown=1
          this permits (when set to 1), to keep keys down (see crocky profile) until another direction is pressed.
      - up-left, down-left, up-right, down-right : for diagonal directions (see Hu-bert profile)

      Note: the file is not case sensitive, you can write everything in lower or upper case.


Enjoy,
Chloe Avrillon

Et voici un exemple de fichier de commande (pour Hopper) :
Code:
up='
down=/
left=z
right=x
b1=1
b2=2
b3=3
b4=4
b6=p

A gauche, on retrouve les actions de Joystick
Et à droite, les touches à utiliser sur le clavier QWERTY
de l'Oric. Les touches de l'Oric sont automatiquement traduites du clavier Oric, (majuscule, minuscule peu importe et s'il le faut) vers ton clavier de PC : par exemple le 'z' est transformé en 'q' de ton clavier, qui le comprend bien comme un 'Z' que l'oric émulé va utiliser pour déplacer ta grenouille à gauche.

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Re: OricJoy : un frontend pour oricutron, avec support joystick/gamepad

Message par Ladywasky le Mar 16 Oct 2018 - 16:37

Les sources du projet et des explications plus lisibles sont disponibles sur GitHub :
https://github.com/DJChloe/OricJoy
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Ladywasky

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